Archive for 12 september, 2008

h1

Avverkade

september 12, 2008
 

 

Jag börjar undra om det möjligtvis är så att jag promenerar en aning mer än vad mina skor är tänkta till. Av någon anledning så slutar det nämligen så gott som alltid med att mina skor ser ut som på bilden ovan inom loppet av ett par veckor. Utnötta till bristningsgränsen. Smärtsamt tunna undertill.

I det här fallet så har det gått så illa att skosulan på båda skorna faktiskt bokstavligen har spruckit på mitten, mer än vad som syns här med andra ord, men med tanke på att de köptes på Wedins för ynka 80 kronor på rea så hade jag väl inte heller allt för höga förväntningar på dem. I vissa fall så stämmer det trots allt att man får vad man betalar för – Lite tråkigare är det dock när skor för närmare 800 kronor möter i princip exakt samma öde…

 

Jag vet inte riktigt hur man ska lösa det där faktiskt. Är det verkligen bara och enbart ordentliga gympaskor från Sportex märkta "hiking/walking/jogging" som gäller om man är hundägare och dessutom saknar körkort? Det är faktiskt inte alls vad jag är sugen på att bära när jag ska ta mig till och från jobbet.

 

 Written by: Natalie R At: 23.53
h1

Uppbunden

september 12, 2008
 

 

Det finns bara ett enda ställe inne på mitt kontor på jobbet där det råder total oreda, nämligen på golvet intill min dator. Just där ska också Lycka envist lägga sig varje gång som hon ska slå sig till ro, och att jag har försökt stuva undan alla sladdar mot väggen spelar egentligen ingen som helst roll då när den lurvigas livliga drömmar om harjakter och annat kul sätter in. När tassarna springer på uppdiktad mark så rycks kablarna helt enkelt med ändå.

Nu verkar det här dock inte bekymra henne särskilt mycket, för trots att det är långt ifrån första gången som jag har hittat henne intrasslad som på bilden ovan – så är det fortfarande hennes favorithörn. Lite röra gör det visst bara mer hemtrevligt.

 

Written by: Natalie R At: 12.25