Archive for 7 september, 2008

h1

Lång lista

september 7, 2008
 
 
1. En helt random snubbe kommer fram till dig och säger "Hej, vem är du?" Vad svarar du?

"Eh…Natalie. Vem är du själv?"

 

2. Vad var det senaste du stoppade i munnen?

Idag har jag inte ätit något ännu, så det senaste måste bli gårdagens grönsaker med dipp.

 

3. Vad står det i ditt senaste sms?

"Jo självklart! 😉 hör av mig då ju! Puss så länge!"

 

4. Vilken är den senaste låten du lyssnade på?

Troligtvis någon låt på Absolute Rock Anthems 2008.

 

5. Var är din pojkvän/flickvän just nu?

Han ligger i sängen och sover.

 

6. Välj ett ärr på din kropp?

Störst är ärret på mitt knä som jag fick när jag var liten och skulle bygga en koja på baksidan hos en kompis. Vi bar då på en stor och tung spånplatta som gick sönder och rev till mig ordentligt.

 

7. Vilka är dina favoritfärger?

Det varierar faktiskt helt beroende på vad färgerna är till. Svart och vitt (som ju egentligen inte ens räknas till färger…) är dock det klassiska som funkar jämt!

 

8. Vilka i ditt liv litar du på?

Jag litar inte på någon till 100%. Inte ens mig själv.

 

9. Om du skulle byta namn, vad vill du heta?

Jag trivs bra med mitt eget namn. Vore jag dock tvungen att byta till något annat så skulle jag säkert kunna leva med att heta Therese.

 

10. Vad skulle du göra om någon sa till dig att du var den vackraste människan i världen, och att denne skulle kunna göra vad som helst för att få vakna upp bredvid dig varje morgon?

Det beror förstås helt på vem denna någon är. Vore det Marcus så hade jag pussat på honom och sagt något riktigt sött tillbaks, annars hade jag helt sonika talat om för den rara människan att någon annan redan har tagit den platsen i mitt liv.

 

11. Hur ofta svär du?

Oj, det har jag ingen aning om faktiskt! Fan och jävlar är ord som så lätt skuttar in i olika meningar utan att man för den delens skull tänker på det.

 

12. Skulle du kunna flytta till ett annat land för kärleken?

Det vore säkert inte helt omöjligt, även om det skulle bero väldigt mycket på vilket land det handlade om.

 

13. Tror du att allt som händer har en anledning?

Inte allt kanske, men jag tror på ödet till en viss del i alla fall.

 

14. Säg några saker du inte tolererar i ett förhållande?

Att personen inte respekterar mig och de regler som vi gemensamt har satt upp inom förhållandet. Dit hör då ting som otrohet, lögner och dylikt.

 

15. Vilken av dina vänner tror du skulle passa bäst som prostituerad?

Ska man tro på det dom säger i alltid lika underbara Nile City, så är det antagligen Elin ("Eeeeliiiin, trottoarernas drottning!").

 

16. Vilka egenskaper hos det motsatta könet tycker du är viktigast?

Jag tycker att det är viktigt att en man har välbalanserad humor och ett gott självförtroende samt att han är omtänksam, förstående, vänlig och går att lita på. Jag vill kunna känna mig lycklig och trygg i hans närhet.

 

17. Har du något mål du skulle vilja uppfylla inom den närmsta framtiden?

För en gångs skull har jag faktiskt massor av mål att uppfylla! Inom den allra närmsta framtiden är det däremot att försöka renovera klart här hemma.

 

18. Om du vaknade upp ur en längre koma, vem skulle du ringa först?

Min mamma.

 

19. Tror du att du skulle bli en bra mamma?

Ja det tror jag nog att jag skulle bli. Förhoppningsvis skulle jag väl inte bli helt hopplös i alla fall.

 

20. Vart togs din profilbild?

Profilbild?

 

21. Ärligt, vad tänker du på just nu?

Jag försöker att någorlunda lyckas planera vad jag ska shoppa om en liten stund.

 

22. Vem känner dig bäst?

Marcus.

 

23. Vad är helgens planer?

Nu är ju den här helgen så gott som över men idag är i alla fall planen att jag ska shoppa lite och försöka tvätta undan en del smutstvätt.

 

24. Vad har du på dig just nu?

Ett linne och mjukisbyxor.

 

25. Har du någonsin slagit ett träd?

Nja… Jag har säkert sparkat på ett träd någon gång.

 

26. Har du någonsin smygit ut ur huset?

Jo, men det har snarare varit av respekt för de som sover än för att försöka dölja något.

 

27. Aldrig sova eller aldrig äta?

Pest eller kolera? Vore jag däremot tvungen att välja ett av dessa sätt att dö på så dör jag nog hellre av att hjärnan kolapsar efter en tids trötthet än att jag svälter ihjäl. Man är nog mer medveten om vad som händer vid det sistnämnda…

 

28. Är du en morgonmänniska eller en kvällsmänniska?

Helt klart en kvällsmänniska!

 

29. Finns du där för dina vänner?

Ja, jag försöker i alla fall och vill gärna finnas för dem om något krisar.

 

30. Gillar du att umgås med andra människor?

Absolut! Men det kan vara skönt att bara umgås med sig själv (och hundarna) ibland också.

 

31. Har du lätt att förlåta andra?

Det beror förstås helt på vad det gäller men om inte annat så är jag nog bra på att förtränga saker…

 

32. Skulle du kunna dela pojkvän/flickvän med din bästa vän?

Aldrig!

 

33. Pratar du med någon under tiden du fyller i denna quiz?

Bortsett från några enstaka meningsutbyten med sjusovaren – så nej.

 

34. Finns det någon du behöver reda ut saker med?

Ja, men det är inget som är sådär jätteviktigt.

 

35. Kommer någon ringa dig ikväll?
Inte vad jag vet om.

 

 

 Written by: Natalie R At: 11.44