Archive for 11 september, 2008

h1

Fem gånger fem

september 11, 2008
 

 

Fem saker i min frys:
En fläskfilé, mängder av korv, ett antal isbitar, ett paket blåbär och en rådjursklöv till eventuella viltspår.
Fem saker i min garderob:
Svarta favoritjeans, mysiga raggsockor, en tjusig blommig tunika, en nyköpt (ännu oanvänd) BH och ett praktiskt underställ från Helly Hansen.
Fem saker i min väska:
Hundbajspåsar, en fickspegel, redan utlästa pocketboken "Edward Finnigans upprättelse", headset till mobilen och huvudvärkstabletter.
Fem saker i min bil i mitt badrumsskåp:
Make-up remover från Lancome, tandtråd med hållare, tamponger, nagellack och favoritparfymen till vardags: Mexx Ice Touch.
Fem personer som jag utmanar:
Fanny, Hannah, Frida, Jessica och Jessica.

 

(Tack till Jenny för utmaningen!)

 

 
Written by: Natalie R At: 22.28
h1

En basset-bak

september 11, 2008

 

 

 

En syn som man kan vänta sig att se de dagar som Saga får sin frukost serverad ute i gräset. Då är nosen ihärdigt fastklistrad i backen och öronen döva för allt som sker runt omkring. Allt man ser på håll är en trefärgad rumpa som vaggar fram i sakta mak i takt med att området noggrannt betas av på utspridda foderkulor och lyssnar man riktigt noga så kan man liksom höra det där mysiga knaprandet som infinner sig varje gång hennes nos har lyckats lokalisera sitt mål.

Långöra skulle kunna stå där hela dagen om hon så fick. Sötnosen!

 

 

Written by: Natalie R At: 19.24
h1

Goda nyheter!

september 11, 2008
 

 

 

AIKA ÄR HEMMA!!!

 

 

Jag fick ett meddelande av Sigrid när jag satt på väg hem från jobbet med den ruskigt goda nyheten att kelpieflickan Aika åter är hemma igen! Tydligen hade en äldre man plockat upp henne på Essingeleden strax efter att hon försvann och sedan hade han behållt henne hemma hos sig under tiden som han funderade på vad han skulle göra härnäst (Kan ju tyckas vara ett lite underligt beteende… men, men). Idag lämnades hon i alla fall in på djuraffären SEA hund&katt vid Kungens Kurva och då de kände till Aika sedan tidigare så kördes hon genast hem till Sigrid.

Underbara nyheter med andra ord!!

 

Written by: Natalie R At: 17.24
h1

Kelpiekarta

september 11, 2008
 

 

Sökandet efter Aika fortsätter somsagt och för er som bor i närheten och kan tänkas vilja hjälpa till så har jag gjort iordning kartan ovan för att ni ska få en mer exakt bild av var hon försvann. Större karta går förstås att få om ni söker på "Tomteboda, Solna" på Eniro och väljer ni flygfoto där så kan man även få en inblick i hur terrängen ser ut. För att ta sig till platsen kan man antingen ta tunnelbana till Västra Skogen eller St. Eriksplan,  eller så kan man helt enkelt promenera cykelvägen från Karlberg mot Solna, vilket inte tar särskilt lång tid.

Närområdet där Aika försvann är ordentligt genomsökt och med största möjlighet  har hon rört sig vidare, eventuellt mot hemmet i Birkastan, så det är nog en fördel att inte enbart begränsa sökandet till trakterna just kring Tomteboda. Ni som har skrivare hemma får gärna hjälpa till att tapetsera med lappar. Som exempel kan ni använda er av DENNA som jag satte ihop lite snabbt och en tanke kan väl kanske vara att försöka placera ut efterlysningen där det rör sig mycket människor (tunnelbana, buss-stationer etc).

 

Nej, nu måste jag försöka få det här ur huvudet för stunden och sova lite.
Godnatt!

 

Written by: Natalie R At: 00.37