Archive for 14 november, 2008

h1

Julkort

november 14, 2008
 

 

Jag var inne på Hungarian PetNet lite tidigare idag och kikade på deras julkort i hopp om att finna något fint att skicka till släkt och vänner i jul. Där finns en hel drös med vackra julkort och frågar du mig så är konstnären Milla Koivunens alster självklara favoriten. Hon har verkligen fångat varje hundras på ett charmigt, men ändå vackert sätt utan att för den delen glömma bort den viktiga julkänslan.

Så långt kändes alltså valet ganska så självklart för min del, ett gäng sådana kort skulle jag med stolthet skicka även till de som inte är det minsta hundmänniskor – Tills jag bläddrade fram det kort som är aktuellt för mig vill säga. Kortet på berner sennenhundarna ovan.

 

Utan att för den delen klanka ned på den bilden eller personen bakom den så måste jag nästan fråga vad tusan som hände där? Stilen på det här kortet är i mitt tycke helt annorlunda och inte i närheten av sådär vackert tecknat som de andra hundraserna är, vilket är en stor besvikelse. I det närmaste skulle man kunna tro att det här bara vore en skiss av det som senare skulle bli den färdiga målningen och julkortet.

Nu hade jag förstås kunnat köpa kort med mysiga bassar på istället, men tyvärr så finns den rasen inte överhuvudtaget i sortimentet så det är inte heller något alternativ. Trist, men för er andra kan jag i alla fall rekommendera er att ta en titt på Millas julkort – De flesta är jättevackra!

 

Written by: Natalie R At: 23.25